Friday, June 29, 2012

Sara Blaedel – Only One Life


Οι σκανδιναβοί συγγραφείς εξακολουθούν να με εκπλήσσουν. Όχι τόσο με τις ιστορίες τους όσο με την παντελή σχεδόν αδιαφορία τους σε ό,τι έχει να κάνει με τις προσπάθειες εντυπωσιασμού του αναγνώστη στις οποίες διαπρέπουν τόσο οι αμερικανοί συνάδελφοί τους.

Το Only One Life της Sara Blaedel δεν είναι απλά μια αστυνομική ιστορία, αλλά πρόκειται για μια κοινωνιολογική σχεδόν μελέτη. Η συγγραφέας, που έγινε από την πρώτη στιγμή μια από τις αγαπημένες μου λόγω του καταπληκτικού Call Me Princess (παρουσίαση εδώ), φαίνεται να μη δίνει μία για την πλοκή του μυθιστορήματος. Οι ανατροπές που μας χαρίζει είναι λιγοστές, οι εκπλήξεις ακόμη πιο λίγες.

Σ’ αυτό το βιβλίο εκείνο που μετρά δεν είναι ποιος σκότωσε, ούτε καν το γιατί σκότωσε. Αυτό που αναρωτιέται από την πρώτη κιόλας στιγμή ο αναγνώστης είναι το τι στο διάολο έγινε.

Ένα δεκαπεντάχρονο κορίτσι από την Ιορδανία, ονόματι Σάμρα, ανακαλύπτεται νεκρό από κάποιο ψαρά στα νερά γύρω από το Φιόρδ του Χολμπράεκ (δεν υπάρχει ούτε μια πιθανότητα στις χίλιες να το προφέρω σωστά) στη Δανία, από ένα ψαρά. Η καλύτερή της φίλη, Ντίκτα, πιστεύει ότι τη σκότωσε κάποιο από τα μέλη της οικογένειάς της, ότι πρόκειται για ένα έγκλημα τιμής δηλαδή, και προς αυτή την κατεύθυνση κινούνται και οι έρευνες της αστυνομίας.

Το μόνο που δεν υπάρχει κανένα απολύτως στοιχείο ότι όντως η οικογένεια κρύβεται πίσω από τη δολοφονία. Μήπως το κορίτσι δεν ήταν τόσο αθώο όσο ήθελαν να το περιγράφουν οι δικοί του; Μήπως έκανε κάτι που προκάλεσε την οργή του πιστού στις παραδόσεις της χώρας από όπου κατάγονταν πατέρα της, τον οποίο η μητέρα της είχε στο παρελθόν καταγγείλει για βιαιοπραγία; Ή μήπως κρύβεται κάποιος άλλος πίσω από το έγκλημα; Κάποιος που είναι υπεράνω πάσης υποψίας;

Το έγκλημα, όπως είναι φυσικό, προκαλεί μεγάλη αναταραχή στη μικρή κοινότητα, και όσο περνά ο καιρός μια σιωπηλή στην αρχή οργή και ένα όλο και πιο φανερό στη συνέχεια, -για τους ξένους, και ειδικά τους μουσουλμάνους- μίσος, αρχίζει να βγαίνει στην επιφάνεια.

Τα πράγματα γίνονται ακόμη χειρότερα όταν η Ντίκτα δολοφονείται εν ψυχρώ στο κέντρο της πόλης. Τώρα η οικογένεια της Σάμρα βρίσκεται για τα καλά στο στόχαστρο και η μητέρα της γίνεται στόχος ρατσιστικών επιθέσεων.

Καθώς συμβαίνουν όλ’ αυτά οι αρχές της πόλης, σε συνεργασία με μια ειδική μονάδα της αστυνομίας και την επιθεωρητή Λουίζ Ρικ, προσπαθούν να βγάλουν άκρη χωρίς να οδηγήσουν την υπόθεση στα άκρα. Σ’ αυτή την προσπάθεια ωστόσο δεν έχουν τη βοήθεια της οικογένειας της Σάμρα, τα μέλη της οποίας επιμένουν αδικαιολόγητα να σιωπούν: λες και ο θάνατος της κοπέλας απειλεί να βγάλει τα άπλυτά τους στη φόρα.

Η συγγραφέας με αφορμή αυτά τα εγκλήματα μελετά συστηματικά τα υπόγεια ρεύματα του μίσους και της ξενοφοβίας που επικρατούν στην κοινωνία της χώρας, αλλά και τις ψυχές των ηρώων της. Μας μιλά για τα όνειρα και τους φόβους τους, για τη σημαντική ή άνευ ουσία καθημερινότητά τους, μας τους παρουσιάζει γυμνούς, με όλες τις μικροπρέπειες, τις στιγμές τρέλας και τις αδυναμίες τους.

Σ’ αυτή την ιστορία κανείς δεν είναι τέλειος. Μοιάζουν όλοι σαν παίκτες ή μάλλον σαν πιόνια σε ένα παιχνίδι σκάκι, στο οποίο κανείς ποτέ δεν κερδίζει. Η βασική της ηρωίδα, Λουίζ Ρικ, είναι κατά βάθος μια λυπημένη ψυχή, που προσπαθεί να δώσει αξία στη ζωή της μέσω της δουλειάς και βοηθώντας τους άλλους. Η καλύτερή της φίλη και δημοσιογράφος, Καμίλλα, είναι μια οργισμένη κι απελπισμένη γυναίκα, που έχει δύο μοναχά χαρές στη ζωή: τη δουλειά της και το γιο της Μάρκους, τον οποίο μεγαλώνει μόνη, και που -όσο κι αν δεν το παραδέχεται- δεν πολυκαταλαβαίνει.  Η Σάμρα ήταν μια νέα κοπέλα που προσπαθούσε απελπισμένα να προσαρμοστεί σε ένα κόσμο, όπου ένιωθε απόλυτα ξένη. Η Ντίκτα ζούσε μέσα σε μια τσιχλόφουσκα, κατασκευασμένη από τους πλούσιους γονείς και τη δίχως όρια ελευθερία που της παραχώρησαν.

Γύρω τους περιπλανιόνται και κάποιες άλλες ψυχές, το ίδιο ονειροπόλες, το ίδιο απελπισμένες, που προσπαθούν κι αυτές να κρατηθούν από κάποιον ή από κάτι.

Αυτό το βιβλίο δεν μας μιλά τόσο για το έγκλημα όσο για τους ανθρώπους και τη σύγχρονη καταναλωτική μας κοινωνία που μοιάζει να καταβροχθίζει τις ψυχές και να φτύνει σε αντάλλαγμα παλιές προκαταλήψεις και μοντέρνα κίβδηλα όνειρα. Ένα μυθιστόρημα εξαιρετικό, που ακολουθεί τους κανόνες του αστυνομικού, αλλά δεν περιορίζεται απ’ αυτούς, μα τους προεκτείνει.

Thursday, June 28, 2012

Νέες κυκλοφορίες


Αυτά είναι τα βιβλία αστυνομικής λογοτεχνίας που θα κυκλοφορήσουν στο εξωτερικό την ερχόμενη βδομάδα.

Την 1η Ιουλίου κυκλοφορούν οι ακόλουθοι τίτλοι:

Sara Blaedel - Only One Life
Amy Myers - Classic Calls the Shots
Roderic Jeffries - Murdered by nature
Simon Wood - Hot Seat

Στις 3 Ιουλίου κυκλοφορούν τα βιβλία των:

Ann Littlewood - Endangered
Lorna Barrett - Murder on the Half Shelf
Jeff Crook - The Sleeping and the Dead

Τέλος, στις 6 Ιουλίου βγαίνει στα ράφια του βιβλίο της:

Susan Oleksiw - The Wrath of Shiva

Wednesday, June 27, 2012

Jeffery Deaver – XO


Για να πω το κρίμα μου δεν είμαι και μεγάλος οπαδός της σειράς βιβλίων του Τζέφρι Ντίβερ με πρωταγωνίστρια την κινησιολόγο Κάθριν Ντανς. Ωστόσο το XO είναι το καλύτερο από τα τρία, που έχουν κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα, και μπορώ να πω ειλικρινά ότι το απόλαυσα.

Είμαι σίγουρος ότι όλοι γνωρίζουν τι σημαίνει το ΧΟ το τίτλου (όχι, δεν εννοώ Χριστιανός Ορθόδοξος) οπότε θα μπω κατευθείαν στο ψητό. Η Κάθριν Ντανς, πράκτορας του Γραφείου Ερευνών της Καλιφόρνιας και φανατική οπαδός των παραδοσιακών μουσικών ήχων, παίρνει λίγες ημέρες άδεια απ’ τη δουλειά και βάζει πλώρη για τις ερημιές του νότου, όπου σκοπεύει να ηχογραφήσει τη δουλειά κάποιων όχι και τόσο διάσημων μουσικών από το Μεξικό.

Στην αρχή όλα πάνε καλά: βρίσκει τους μουσικούς, ηχογραφεί κάποια από τα τραγούδια τους, τα οποία και αρχίζει να επεξεργάζεται μέχρι να αποφασίσει ποια από αυτά θα αναρτηθούν στη σχετική ιστοσελίδα που διατηρεί. Από κει, χρήστες από όλο τον κόσμο, θα μπορούν να τα κατεβάσουν έναντι κάποιου αντίτιμου, και τα λεφτά, σε μεγάλο ποσοστό θα καταλήξουν στις τσέπες των ίδιων των μουσικών.

Αλλά, ως συνήθως, όπου πηγαίνει η Ντανς, τα προβλήματα την ακολουθούν, ή, όπως συμβαίνει στη συγκεκριμένη περίπτωση, προηγούνται αυτής. Καθώς λοιπόν φθάνει στο Φρέσνο, για να συναντήσει την καλή της φίλη και τραγουδίστρια-σύμβολο της κάντρι-ποπ μουσικής, Κέιλι Τάουνι, μαθαίνει ότι η τελευταία περνά ζόρια.

Ένας άντρας ονόματι Έντουϊν Σαρπ, ο οποίος εδώ και μήνες έχει γίνει η σκιά κι ο εφιάλτης της, βρίσκεται στην πόλη, και η κοπέλα τρέμει στην ιδέα και μόνο ότι θα μπορούσε να τον συναντήσει. Τα πράγματα γίνονται ακόμη χειρότερα όταν ένας από τους τεχνικούς που τη βοηθούν στις περιοδείες και τις ζωντανές εμφανίσεις της, ανακαλύπτεται νεκρός. Στην αρχή οι αστυνομικοί πιστεύουν ότι ο θάνατός του προήλθε από ατύχημα, αλλά σύντομα αλλάζουν γνώμη και αρχίζουν να μιλούν για δολοφονία.

Η Ντανς πηγαίνει εσπευσμένα στη σκηνή του εγκλήματος, αλλά οι ντόπιοι μπάτσοι δεν την υποδέχονται με ανοικτές αγκάλες. Η Κέιλι είναι το μεγάλο αστέρι και καμάρι της μικρής τους πόλης και είναι διατεθειμένοι να κάνουν τα πάντα για να τη βοηθήσουν, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα χρειαστούν τις υπηρεσίες της φίλης της.

Ο βασικός ύποπτος για το έγκλημα είναι, φυσικά, ο Σαρπ, τον οποίο προσκαλούν στο τμήμα για μια φιλική συνομιλία που μετατρέπεται σε μπούμερανγκ γι’ αυτούς. Ο τελευταίος είναι πονηρός και πανέξυπνος κι εκεί που πιστεύουν ότι τον έχουν παγιδευμένο στη γωνιά, όλο και ξεγλιστράει. Ακόμη και η Ντανς, που παρακολουθεί απρόσκλητη την ανάκριση πίσω από τον καθρέφτη, δεν μπορεί στ’ αλήθεια να διαβάσει αυτό τον άντρα. Είτε είναι όντως μια ιδιοφυΐα και έχει την κατάσταση υπό απόλυτο έλεγχο, είτε, όσο παράξενο κι αν ακούγεται αυτό, είναι αθώος.

Όπως θα περίμενε κανείς τα πράγματα σύντομα θ’ αρχίσουν να πηγαίνουν απ’ το κακό στο χειρότερο και οι αστυνομικοί θα τα κάνουν θάλασσα ξανά και ξανά, οπότε, θέλοντας και μη, θα ζητήσουν τα φώτα της Ντανς. Μέχρι να συμβεί αυτό όμως, η υπόθεση θα γίνει τόσο περίπλοκη και θ’ αποκτήσει τέτοιες διαστάσεις, που ούτε κι αυτή ακόμη δεν θα ξέρει πια που πατά και που πηγαίνει.

Όλοι οι δρόμοι οδηγούν στον Σαρπ, αλλά πέρα απ’ την παρουσία του στην πόλη και τις υποψίες των αστυνομικών, δεν υπάρχει κανένα απολύτως στοιχείο που να αποδεικνύει ή έστω να υποδεικνύει την ενοχή του. Μήπως εμπλέκονται και κάποιοι άλλοι στην υπόθεση; Κι αν ναι, ποιος είναι ο εγκέφαλος που κρύβεται πίσω απ’ όλ’ αυτά που συμβαίνουν;

Όσο περνούν οι μέρες τόσο τα ερωτήματα αυξάνονται και οι απαντήσεις όλο και λιγοστεύουν. Τότε ακριβώς η βοηθός αποφασίζει ότι χρειάζεται κι η ίδια βοήθεια, κι έτσι σύντομα καταφθάνει στην πόλη το, ποιητική αδεία, ιππικό. Μιλάμε για τον Λίνκολν Ράιμ και την Αμέλια Σας φυσικά, που ως συνήθως καταφέρνουν σχεδόν σε χρόνο μηδέν να φέρουν στο φως κάποια στοιχεία, τα οποία μέχρι εκείνη τη στιγμή παρέμεναν στο σκοτάδι.

Το ΧΟ είναι ένα πολύ καλό θρίλερ, το οποίο συνοδεύουν οι στίχοι ενός ολόκληρου άλμπουμ κάντρι μουσικής, που έγραψε ο πολυτάλαντος συγγραφέας. Ο Ντίβερ, όπως διαβάζουμε στο ίντερνετ, βρίσκεται αυτές τις μέρες σε περιοδεία με την τραγουδίστρια Treva Blomquist, που ερμηνεύει τα εν λόγω κομμάτια.

Monday, June 25, 2012

Jo Nesbo – Phantom


Μετά τη συνάντησή του με τον Χιονάνθρωπο, που το κόστισε ένα δάχτυλο, την απώλεια της δουλειάς του και κάποια σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα, ο Χάρι Χολ, ο ιδιόρρυθμος και αλκοολικός ντετέκτιβ, δημιούργημα του Τζο Νέσμπο, εγκατάλειψε την πόλη του, το Όσλο και μετακόμισε στο Χονγκ Κονγκ.

Εκεί, σιγά σιγά, κατάφερε να δημιουργήσει μια νέα ζωή, να νικήσει μετά από χίλια βάσανα τον αλκοολισμό του και να αποκτήσει κάποια σταθερότητα – σταθερότητα που τώρα πολύ πιθανόν να απολέσει, αφού κάποια γεγονότα τον αναγκάζουν να επιστρέψει στο Όσλο.

Ο Όλεγκ, ο γιος της μοναδικής γυναίκας που αγάπησε και έχασε, μα αγαπάει ακόμη, συνελήφθηκε σαν ύποπτος σε μια υπόθεση δολοφονίας και ο Χάρι, που βοήθησε στην ανατροφή του και που κάποτε έφτασε να τον θεωρεί σαν γιο του, νιώθει ότι οφείλει να κάνει ό,τι μπορεί για να τον βοηθήσει.

Έτσι τώρα, στο Phantom, τον συναντάμε και πάλι στην πόλη του, μια πόλη στην οποία πλέον νιώθει ξένο σώμα. Τι ήταν εκείνο που τον έκανε να επιστρέψει; αναρωτιέται, και μαζί του αναρωτιέται και ο αναγνώστης. Ήταν εκείνη η αίσθηση ενοχής που τον κατέβαλε ή μήπως έψαχνε κάποιο τρόπο ν’ αναπληρώσει το κενό που ένιωθε μέσα του; Ή μήπως επέστρεψε απλά και μόνο για να αποδείξει την αθωότητα του Όλεγκ;

Τα έχει χαμένα και νιώθει χαμένος, από την πρώτη στιγμή που πατά το πόδι του στα τόσο γνώριμα μέρη. Οι μπάτσοι δεν τον θέλουν εκεί, οι εγκληματίες σίγουρα δεν τον θέλουν εκεί, κι όσο για την Ρακέλ, τον έρωτα της ζωής του, ούτε κι αυτή μοιάζει να τον θέλει, αλλά απλά τον χρειάζεται, αφού γνωρίζει πολύ καλά ότι αν υπάρχει ένας άνθρωπος που μπορεί να βοηθήσει τον γιο της είναι αυτός.

Το μόνο που ο Χάρι δεν έχει πλέον καμία δύναμη, το όνομά του δεν είναι πια συνώνυμο με την εξουσία του νόμου. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, δεν έχει άλλη επιλογή από το να κάνει ό,τι είναι να κάνει, σαν ένας μοναχικός λύκος: να ακολουθήσει δηλαδή τα ισχνά ίχνη και τα σχεδόν ανύπαρκτα στοιχεία από το ένα μέρος στο άλλο, να οδηγηθεί από αδιέξοδο σε αδιέξοδο και θέλοντας και μη να δεχτεί ένα χέρι βοήθειας από μια πρώην συνάδελφό του, που όπως αντιλαμβάνεται με έκπληξη, τον συμπαθεί.

Για να πετύχει στην αποστολή του ωστόσο, πρέπει να δουλέψει προσεκτικά και συστηματικά, να αποφύγει τις συνήθειες του παρελθόντος, αφού δεν έχει πια το σήμα στην τσέπη για να τον προστατεύσει, αλλά και για να του ανοίξει τις διάφορες πόρτες που οφείλει να χτυπήσει για να πάρει απαντήσεις. Την ίδια ώρα όμως αντιμετωπίζει ένα ακόμη πρόβλημα: τον Όλεγκ. Ο μικρός άλλαξε, ή μάλλον ο μικρός δεν είναι πια μικρός, αλλά ένας νεαρός άντρας, που δεν μοιάζει να έχει χάσει μόνο το δρόμο του στον κόσμο, αλλά και την πίστη του στους ανθρώπους γενικότερα, και στο Χάρι ειδικότερα. Ο τελευταίος είναι σίγουρος ότι κάτι του κρύβει, γι’ αυτό άλλωστε δεν μοιάζει και ιδιαίτερα ζεστός στην ιδέα να δεχτεί τη βοήθειά του, κι ας για μια μεγάλη περίοδο υπήρξε κάτι σαν πατέρας γι’ αυτόν.

Η λύση στο γρίφο που τέθηκε ενώπιον του πεισματάρη και αποφασισμένου για όλα, Χάρι, θα αποδειχτεί δυσεύρετη. Όχι μόνο λόγω των διάφορων εμπόδιων που ορθώνονται στο δρόμο του, όχι μοναχά επειδή νιώθει αποξενωμένος, αλλά κυρίως επειδή βρίσκει τον εαυτό του παγιδευμένο μέσα σ’ ένα λαβύρινθο, κτισμένο με μυστικά και ψέματα, που μοιάζει να έχει πολλά σημεία εισόδου, αλλά καμία έξοδο.

Οι άνθρωποι που συναντά στη διάρκεια αυτού του οδοιπορικού στο σκοτάδι είναι έμποροι ναρκωτικών, βαποράκια, χρήστες, διεφθαρμένοι αστυνομικοί, άντρες και γυναίκες που ζουν μέσα σ’ ένα ζοφερό παρόν και προετοιμάζονται για ένα ακόμη πιο σκοτεινό μέλλον, χαμένες ψυχές που «βρίσκονται σ’ ένα ταξίδι προς μια κόλαση στολισμένη μ’ ένα όμορφο περιτύλιγμα».

Ο Χάρι, ένας πρώην αλκοολικός που προσπαθεί με νύχια και με δόντια να αποφύγει να χρησιμοποιήσει και πάλι το αγαπημένο του δηλητήριο, γνωρίζει πολύ καλά αυτό τον κόσμο. Νιώθει μια κάποια συμπάθεια για τους χρήστες, καταλαβαίνει τις απέλπιδες προσπάθειές τους να δραπετεύσουν απ’ την πραγματικότητα, αλλά αυτό δεν σημαίνει κιόλας ότι θα μπορούσε ποτέ να ανεχθεί τους ανθρώπους που τους εκμεταλλεύονται για να πλουτίσουν.

Επέστρεψε στο Όσλο για να βοηθήσει τον Όλεγκ και είναι αποφασισμένος να το κάνει αυτό. Αλλά… Αλλά, τι θα κάνει αν ανακαλύψει ότι όντως σκότωσε εκείνο τον άντρα; Και πώς θα αντιδράσει αν μάθει ότι δεν είναι απλά χρήστης ναρκωτικών, αλλά και έμπορος; Τότε τι;

Διαβάζοντας τα βιβλία με πρωταγωνιστή τον Χάρι Χολ κάποιος θα σκεφτόταν ότι αυτός είναι ένας από τους μυθιστορηματικούς ήρωες που ήρθαν για να μείνουν. Ο δημιουργός του ωστόσο έχει άλλα σχέδια γι’ αυτόν. Σε μια πρόσφατη συνέντευξη στις ΗΠΑ άφησε να εννοηθεί ότι αργά ή γρήγορα θα τον βγάλει στη σύνταξη ή ίσως και να τον στείλει στα θυμαράκια.

Όπως και να ’χει το Φάντασμα είναι ένα απολαυστικό ανάγνωσμα που σίγουρα θα ικανοποιήσει τους πολυπληθείς φίλους του συγγραφέα, αλλά και που θα τους δώσει την ευκαιρία να γνωρίσουν καλύτερα τη βασανισμένη ψυχή του ήρωά του.

Tuesday, June 19, 2012

Gillian Flynn – Gone Girl


Το καλύτερο αστυνομικό βιβλίο της χρονιάς, τουλάχιστον μέχρι αυτή την ώρα.

Δεν διάβασα κάποιο από τα προηγούμενα βιβλία της συγγραφέως, αλλά θυμάμαι καλά ότι όταν κυκλοφόρησαν πήραν πολύ καλές κριτικές και σημείωσαν εμπορική επιτυχία. Έτσι όταν μου δόθηκε η ευκαιρία να διαβάσω το Gone Girl, αποφάσισα να την εκμεταλλευτώ. Κι όπως μπορείτε να μαντέψετε από την πρώτη γραμμή αυτού του κειμένου, δεν απογοητεύτηκα.

Αυτή είναι η ιστορία της Έιμι και του Νικ, μια κάθε άλλο παρά συνηθισμένη ιστορία. Ο Νικ ξόδεψε πολλά χρόνια από τη ζωή του στη Νέα Υόρκη, όπου εργαζόταν σαν δημοσιογράφος. Έγραφε για το σινεμά, την τηλεόραση και τα βιβλία και ζούσε μια σχετικά ανέμελη ζωή. Μέχρι που γνώρισε την Έιμι, τη γυναίκα που ήταν ακριβώς ό,τι ονειρευόταν. Την ερωτεύτηκε, τον ερωτεύτηκε, παντρεύτηκαν και έζησαν λίγα ευτυχισμένα χρόνια μαζί, υπό τη σκιά όμως των γονιών της τελευταίας, αυτών που της χάρισαν ζωή και που της την έκαναν μαρτύριο.

Πώς; Απλά ήταν συγγραφείς και έγραψαν μαζί μια σειρά από βιβλία με τις περιπέτειες της Καταπληκτικής Έιμι. Η Έιμι των βιβλίων ήταν όμως ότι ακριβώς δεν μπορούσε να είναι η πραγματική. Κι η Έιμι των βιβλίων της έκανε τη ζωή ποδήλατο, αφού χάρη σ’ αυτήν έγινε στόχος: αξιαγάπητος στόχος, αλλά στόχος.

Προτού γνωρίσει τον Νικ ένιωθε απόλυτα μόνη. Έχοντάς τον όμως πια δίπλα της έγινε το «κουλ κορίτσι» που ονειρευόταν. Την απελευθέρωσε. Η ευδαιμονία της όμως δεν θα κρατούσε για πάντα.

Πρώτα ήρθε η οικονομική κρίση, που οδήγησε τους γονείς της στη χρεοκοπία. Ύστερα ήρθε η απόλυση του Νικ απ’ τη δουλειά. Και τέλος η μετακόμιση από τη Νέα Υόρκη στη μικροσκοπική πόλη της Βόρειας Καρθάγης, από όπου καταγόταν ο Νικ.

Και η ευτυχία μεταμορφώθηκε σε δυστυχία. Κι ο επιτυχημένος γάμος σε πλήρη αποτυχία. Τη θέση της χαράς και του γέλιου πήραν τα νεύρα και η ένταση. Έπιασαν πάτο.

Ωστόσο εκείνη ήθελε να γίνουν όλα όπως παλιά. Και έκανε κάποιες προσπάθειες προς αυτή την κατεύθυνση. Προτού όμως αυτές ευοδωθούν, εξαφανίστηκε από προσώπου γης. Πού πήγε; Την απήγαγε κάποιος ή το έσκασε; Μήπως είναι νεκρή; Κι αν ναι, ποιος τη σκότωσε;

Οι υποψίες ως συνήθως πέφτουν στο σύζυγο. Ο Νικ επιμένει ότι είναι αθώος, αλλά η συμπεριφορά του κρίνεται από την πλειοψηφία των ανθρώπων από παράξενη μέχρι ύποπτη.

Ποιος ήταν όμως στ’ αλήθεια ο Νικ; Και πώς ήταν στην πραγματικότητα; Ποια ήταν η Έιμι; Πώς έμοιαζε η γυναίκα που έκρυβε επιμελώς πίσω από την άσπιλη εικόνα της;

Η συγγραφέας μας ταξιδεύει στους ξεχωριστούς κόσμους των ηρώων της, μέσα από ημερολόγια, σκέψεις και συζητήσεις. Ο Νικ και η Έιμι λέει ο καθένας τη δική του ιστορία. Κι η Έιμι κι ο Νικ, κρύβουν περισσότερα απ’ αυτά που λένε.

Όσο περνούν οι σελίδες τόσο το μυστήριο μεγαλώνει και άλλο τόσο αυξάνονται οι εκπλήξεις. Τίποτα δεν μοιάζει να είναι αυτό που φαίνεται και όλα τα στοιχεία οδηγούν τους πάντες από αδιέξοδο σε αδιέξοδο.

Η τελική λύση είναι πλήρως ανατρεπτική, αλλά αυτό που απολαμβάνει κάποιος κυρίως διαβάζοντας αυτό το βιβλίο είναι το ταξίδι. Και είναι ένα ταξίδι, από κάθε άποψη, καταπληκτικό, όπως ακριβώς κι η Έιμι.

Wednesday, June 13, 2012

Νέες κυκλοφορίες


Τρία μόλις νέα αστυνομικά βιβλία ή θρίλερ θα κυκλοφορήσουν από τώρα μέχρι και τις αρχές του ερχόμενου μήνα στις ΗΠΑ. Και τα τρία θα βγουν στα ράφια την Τρίτη, 19 Ιουνίου.

Malla Nunn - Blessed Are the Dead. Μια όμορφη υπηρέτρια δολοφονείται στη μικρή πόλη Ροζελέτ στην περιοχή του Ντέρμπαν στη Νότιο Αφρική. Η έρευνα που ακολουθεί φέρνει στην επιφάνεια κάποια από τα πολλά μυστικά και ψέματα πάνω στα οποία οικοδομήθηκε η νέα πολυφυλετική χώρα και μιλά για τις αιώνιες κόντρες ανάμεσα στους λευκούς Αφρικάνερς και τους ζουλού. Αναφέρεται επίσης στη διαφθορά που έχει πάρει διαστάσεις επιδημίας.

Colin Cotterill - Granddad, There's a Head on the Beach. Τα γεγονότα αυτής της ιστορίας διαδραματίζονται σε μια αδιευκρίνιστη περιοχή στον κόλπο της Ταϊλάνδης. Εκεί όπου μετακομίζει η δημοσιογράφος Τζιμ Τζουρί με την τρανζέξουαλ φίλη και την οικογένειά της, ακολουθώντας το όνειρο ενός εύκολου πλουτισμού χάρη στον τουρισμό. Η Τζιμ δεν είναι και τόσο ενθουσιασμένη με την ιδέα της παραμονής της εκεί και κάνει μεγάλα όνειρα για μια επιτυχημένη συγγραφική καριέρα, κατά προτίμηση στο χόλιγουντ. Την ευκαιρία του να κάνει κάτι το εξαιρετικό της τη δίνει ένα κεφάλι που ξεβράζεται στις όχθες της περιοχής. Εκείνη είναι αποφασισμένη να κάνει ό,τι μπορεί για ν' ανακαλύψει το μυστήριο που κρύβεται πίσω από αυτό, ενώ η αστυνομία θα προσπαθήσει να σταθεί εμπόδιο στις έρευνές της.

Gerald Jay - The Paris Directive. Μια καθαρίστηρια ανακαλύπτει το πτώμα ενός μεγαλέμπορου τέχνης από τη Νέα Υόρκη στη βίλα που νοικιάζει σ' ένα τουριστικό χωριό στη Γαλλία. Καλεί αμέσως την αστυνομία, οι έρευνες της οποίας οδηγούν στην ανακάλυψη τριών ακόμη νεκρών. Ποιος κρύβεται άραγε πίσω απ' αυτές τις εν ψυχρώ δολοφονίες; Οι υποψίες πέφτουν, πολύ βολικά για τα γούστα του επιθεωρητή Μαζαρέλ, σ' έναν άντρα ονόματι Αλί Σεντάκ. Το μόνο που δεν είχε κάποιο κίνητρο για να σκοτώσει αυτούς τους ανθρώπους και όπως όλα δείχνουν κάποιο λάκο έχει η φάβα. Η λύση του μυστηρίου δεν θα αποδειχτεί και τόσο εύκολη υπόθεση.

Monday, June 11, 2012

Karin Slaughter – Snatched


Εδώ και μερικούς μήνες αρνιέμαι πεισματικά να δώσω πέντε αστέρια σε κάποιο βιβλίο στις διάφορες ιστοσελίδες που καταπιάνονται με το θέμα και τις οποίες ανελλιπώς επισκέπτομαι, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση απλά δεν μπορούσα να κάνω αλλιώς.

Το Snatched είναι ένα από εκείνα τα βιβλία, στα οποία δεν μοιάζει να περισσεύει ούτε μία λέξη. Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί σαν εκτενές διήγημα, αλλά είναι όντως νουβέλα και είναι μια νουβέλα τόσο καλογραμμένη που, όχι στην κυριολεξία φυσικά, σου κόβει την ανάσα.

Πρωταγωνιστής σ’ αυτή την ιστορία είναι ο ειδικός πράκτορας Γουίλ Τρεντ, ο οποίος μετατέθηκε για παραδειγματισμό, αφού είχε μακριά μαλλιά, στο αεροδρόμιο της Ατλάντα, όπου η αποστολή του είναι να περιπολεί στις τουαλέτες. Αυτήν ακριβώς τη δουλειά κάνει εδώ και δυο βδομάδες, που μοιάζουν στα μάτια του σαν οι πιο πληκτικές της ζωής του. Κάτι, ωστόσο, πρόκειται σύντομα ν’ αλλάξει.

Τι είναι αυτό; Απλά, εντελώς τυχαία θα βρεθεί στο επίκεντρο μιας υπόθεσης απαγωγής. Θα κρυφακούσει τη συνομιλία ενός άντρα μ’ ένα κοριτσάκι έξη-εφτά χρονών, κι από αυτή θα καταλάβει ότι κάτι δεν πάει καλά. Θα τους πλησιάσει, θα τους ρίξει μια ματιά, οι υποψίες του θα ενταθούν, αλλά δεν θα κάνει κάτι για να σταθεί εμπόδιο στο δρόμο τους, αφού δεν έχει κανένα απολύτως στοιχείο που να δικαιολογεί τις σκέψεις του.

Τα γεγονότα όμως που θα ακολουθήσουν θα δικαιώσουν τις υποψίες του, αλλά και θα τον φέρουν σε δύσκολη θέση, αφού αν και το ένστικτό του σήμανε συναγερμό, εκείνος αρνήθηκε να το ακολουθήσει με αποτέλεσμα το κοριτσάκι να εξαφανιστεί από προσώπου γης, παρά τον άμεσο αποκλεισμό του αεροδρομίου από την αστυνομία.

Τώρα σε συνεργασία με κάποιους άλλους αστυνομικούς, τη συνέταιρό του Φέιθ Μίτσελ και την αφεντικίνα του Αμάντα Γουάγκνερ, αναγκάζεται να επιδοθεί σ’ ένα αγώνα πονηριάς και δρόμου, ώστε ν’ ανακαλύψει τόσο τον προορισμό της απαχθείσας μικρής, όσο και το ποιοι κρύβονται πίσω από αυτή την υπόθεση. Κι αυτά ενώ δεν παύει ούτε και για μια στιγμή να νιώθει ενοχές γι’ αυτό που συνέβηκε.

Ένα βιβλίο με καταιγιστική δράση και βαθιά ανθρώπινους χαρακτήρες που σίγουρα θα ικανοποιήσει τους φίλους των θρίλερ.

Saturday, June 9, 2012

Νέες Κυκλοφορίες


Έπειτα από αρκετό καιρό στα χαρακώματα, για λόγους ανωτέρας βίας, επανέρχομαι σήμερα με μια αναφορά στους νέους τίτλους αστυνομικών βιβλίων που θα κυκλοφορήσουν εντός της ερχόμενης βδομάδας.

Στις 12 Ιουνίου κυκλοφορεί το μυθιστόρημα του Peter Lovesey Cop to Corpse. Τα γεγονότα της ιστορίας διαδραματίζονται στο Μπαθ στην Αγγλία, όπου ο ένας μετά τον άλλο κάποιοι αστυνομικοί πέφτουν νεκροί από τα χέρια κάποιου δολοφόνου. Η υπόθεση αυτή, όπως είναι φυσικό, δημιουργεί μεγάλη αναταραχή τόσο στο αστυνομικό σώμα όσο και στην κοινωνία, και έτσι ο επικεφαλής των ντετέκτιβ Πίτερ Ντάιαμοντ, βγαίνει θέλοντας και μη στο δρόμο, σε αναζήτηση του δολοφόνου.

Την ίδια με το πιο πάνω βιβλίο ημερομηνία κυκλοφορεί και το μυθιστόρημα του Andrew Cotto Outerborough Blues, που διαδραματίζεται στο Μπρούκλιν στη διάρκεια της μεγάλης εβδομάδας. Σ' αυτό παρακολουθούμε τις προσπάθειες ενός κάπως ιδιόρρυθμου ντετέκτιβ να ανακαλύψει τα ίχνη κάποιου άντρα που έχει χαθεί από προσώπου γης.

Στις 15 Ιουνίου κυκλοφορούν τα πιο κάτω βιβλία:

Death of a Second Wife της Maria Hudgins. Δυο οικογένειες, συγγενείς και φίλοι, μαζεύονται σε μια απομονωμένη βουνοκορφή στην Ελβετία για να γιορτάσουν την τέλεση ενός γάμου. Στην αρχή όλα μοιάζουν να πηγαίνουν καλά, αλλά όταν ο θάνατος χτυπά, υπό ύποπτες περιστάσεις κάποιου απ' αυτούς την πόρτα, τότε όλα ανατρέπονται.

A Class on Murder της K.B. Gibson. Μια καθηγήτρια σ' ένα πανεπιστήμιο της Οκλαχόμα ανακαλύπτει το πτώμα ενός αντιπαθητικού συναδέλφου της στο γραφείο του, κάτι που αν μη τι άλλο την αναστατώνει. Ωστόσο τα πράγματα γι' αυτήν θα γίνουν ακόμη χειρότερα όταν θ' αντιληφθεί με μεγάλη της έκπληξη ότι όλες οι υποψίες της αστυνομίας στρέφονται προς το πρόσωπό της.