Ο Χάρι Μπος επιστρέφει με το The Drop και είναι σε φόρμα. Εξακολουθεί να δουλεύει στον τομέα των ανοικτών υποθέσεων και όπως μαθαίνει και μαθαίνουμε στις αρχές αρχές της ιστορίας τα αφεντικά του δέχτηκαν να τον κρατήσουν στους κόλπους του αστυνομικού σώματος του Λος Άντζελες για τέσσερα ακόμη χρόνια, κάτι που σε πραγματικό χρόνο μεταφράζεται σε τριάντα εννιά μήνες. Ο Χάρι, που δεν θέλει με τίποτα να αφυπηρετήσει δέχεται αυτά τα νέα σαν ευλογία. Όχι πώς δεν θα μπορούσε να ζήσει έξω από το Σώμα αλλά να, το να λύνει εγκλήματα είναι ίσως το μοναδικό πράγμα που ξέρει να κάνει καλά.
Συνεργάτης του τώρα είναι ο Ντέιβιντ Τσου και η υπόθεση που τους έχει ανατεθεί είναι αυτή του βιασμού και της στυγνής δολοφονίας μιας γυναίκας ονόματι Λίλι Πράις το 1989. Καταρχήν η υπόθεση φαντάζει απλή αφού τώρα, χρησιμοποιώντας τις νέες τεχνολογίες, ανακαλύπτουν το ντι εν έι του φερόμενου ως θύτη σε λίγες στάλες αίμα που βρέθηκαν πάνω στο λαιμό του θύματος. Ο ύποπτος έχει ιστορία σε ό,τι αφορά τα σεξουαλικά εγκλήματα, αλλά για το συγκεκριμένο μάλλον δεν έφερε την ευθύνη καθώς όταν διαπράχθηκε ήταν οκτώ μόλις χρόνων. Πώς βρέθηκε όμως το αίμα του πάνω στο θύμα; Καθώς οι Μπος και Τσου ετοιμάζονται ν’ αρχίσουν τις έρευνες για να ανακαλύψουν τι πραγματικά συνέβη, μια νέα υπόθεση πέφτει εξ ουρανού στα χέρια τους: η αυτοκτονία του γιου ενός δημοτικού συμβούλου, με τον οποίο ο Μπος είχε συγκρουστεί πολλές φορές στο παρελθόν. Δεδομένης της ιστορίας τους, ο ντετέκτιβ αναρωτιέται κατά πόσο θα ήταν καλύτερα να διερευνήσει κάποιος άλλος το περιστατικό, μέχρι που μαθαίνει ότι η εμπλοκή του ήταν προσωπική απαίτηση του εν λόγω σύμβουλου, κατόπιν σύστασης της πρώην συνέταιρου του Χάρι, Κιζ Ράιντερ.
Μη έχοντας λοιπόν άλλη επιλογή, οι δυο τους κατευθύνονται προς το ξενοδοχείο όπου βρέθηκε το πτώμα του εκλιπόντα, ο οποίος φέρονταν να έχει πηδήξει από το μπαλκόνι. Αρχικά και αυτή η υπόθεση μοιάζει απλή, ωστόσο κάποια μικρά στοιχεία που προκύπτουν από δω κι από κει, κάποιες λεπτομέρειες και μερικά γεγονότα που πέφτουν στην αντίληψη του Μπος, την περιπλέκουν. Κι έτσι, εκεί που πίστευε ότι θα ξεμπέρδευε στο άψε σβήσε, βρίσκει τον εαυτό του μέσα σ’ ένα λαβύρινθο φτιαγμένο από μυστικά και ψέματα, όπου ο καθείς προσπαθεί να βγάλει το μάτι του άλλου και στο τέλος της ημέρας δεν ξέρει πια ποιον να εμπιστευτεί, αφού όλοι με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο τον προδίδουν.
Τελικά η μοναδική του σταθερά παραμένει η κόρη του Μάτι, η οποία έχει αποφασίσει ν’ ακολουθήσει τ’ αχνάρια του γέρου της και να γίνει κι αυτή αστυνομικός. Ο Χάρι είναι πιο περήφανος γι’ αυτή από ό,τι θα μπορούσε ποτέ να φανταστεί και σιγά σιγά αρχίζει να την εκπαιδεύει για το μέλλον που η ίδια διάλεξε. Μα όσο πιο πολύ την εκπαιδεύει τόσο περισσότερο νιώθει ότι η εξυπνάδα της τον ξεπερνά. Η αντίληψή της για τα πάντα μοιάζει να γίνεται πιο δυνατή μέρα με τη μέρα και πολλές φορές δεν διστάζει να του επισημάνει κάποια πράγματα τα οποία εκείνος παρέλειψε. Στο μεταξύ μπαίνει στη ζωή του και μία γυναίκα, με την οποία πιστεύει ότι θα μπορούσε να συμβεί κάτι καλό και μόνιμο. Όχι όμως όσο τα πράγματα είναι τόσο περίπλοκα. Καθώς θα αγωνίζεται να λύσει τις δύο υποθέσεις, ο Χάρι θα αναγκαστεί, θέλοντας και μη, να ρίξει μια ενδελεχή ματιά στη ζωή και τον τρόπο σκέψης του -κι ας «το βάρος της γνώσης ήταν ασήκωτο», κι ας προσπαθούσε κι αυτός όπως όλοι οι άνθρωποι «να εξιλεωθεί για κάτι»- και ίσως για πρώτη φορά να βάλει λίγο νερό στο κρασί του. Αλλά μόνο λίγο και μόνο για κάποιον που το αξίζει.
Ένα από τα καλύτερα μυθιστορήματα που έγραψε ο Μάικλ Κόνελι με αυτό τον πρωταγωνιστή. Αστυνομικό βιβλίο και ψυχογράφημα την ίδια ώρα. Όσοι πιστοί του Χάρι Μπος, αλλά και όσοι ενδιαφέρεστε να γνωρίσετε ένα ιδιόρρυθμο ντετέκτιβ, προσέλθετε.
No comments:
Post a Comment